GR på Mynewsdesk

GR publicerar löpande pressmeddelanden och nyheter på Mynewsdesklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Nedan visas de senaste artiklarna via RSS flöde.

Följ Göteborgsregionens kommunalförbund GR
  • 2018-06-27
    ​Pressmeddelande om Göteborgsregionens gymnasieantagning 2018-06-27: Slutantagningen till gymnasieskolan är klar - 88 procent av eleverna är antagna till vald utbildning
    I dag presenteras slutantagningen till gymnasieskolan inom Göteborgsregionen. 10 337 elever har antagits vid såväl kommunala som fristående skolor i regionen, varav 75 procent till sitt förstahandsval. Flest antagna elever har samhällsvetenskapsprogrammet följt av ekonomiprogrammet,...
  • 2018-06-25
    Påminnelse: INBJUDAN till PRESSKONFERENS 27 juni 2018 klockan 11.30 - Presentation av slutantagningen till gymnasieskolorna inom Göteborgsregionen 2018
    GR Utbildning inbjuder till pressträff för att informera om utfallet av årets slutantagning till Göteborgsregionens fristående och kommunala gymnasieskolor. Information tillhandahålls om elevernas val till nationella program samt vart de blivit antagna.

Vid sluttagningen får cirka 11 500 elever...

• 2018-06-20

Vid sluttagningen får cirka 11 500 elever...

• 2018-06-19
    Skola på vetenskaplig grund – så ska Göteborgsregionen arbeta kring praktiknära forskning
    Skola på vetenskaplig grund i Göteborgsregionen. Nu har de kommunala skolhuvudmännen och Göteborgs universitet kommit överens om hur det fortsatta arbetet med praktiknära forskning ska se ut.
  • 2018-04-26
    94 % av eleverna i årskurs 5 tror att de kan nå målen i skolan – det visar årets regiongemensamma elevenkät
    Bland elever i årskurs 2 i regionen svarar 96% att de tycker det är roligt att läsa sig nya saker, att de har kompisar på skolan, att lärarna hjälper dem och att lärarna är snälla mot dem. 94% av eleverna i årskurs 5 anser sig kunna nå kunskapskraven om de försöker, samt tycker att lärarna hjälper...