Film från GR Multimediastudion

Traineeprogrammet Framtidens Samhällsbyggare

I samarbete med Centrum för Management i Byggsektorn (CMB) driver Framtidens Ledare traineeprogrammet Framtidens Samhällsbyggare. Målet är att årligen utbilda nyckelpersoner som kan kommunicera och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv genom ett brett nätverk inom hela samhällsbyggnadssektorn.

Om programmet
Traineerna tillsvidareanställs i något av de medverkande företagen eller organisationerna. Under de 14 månader traineeprogrammet pågår varvas perioder där med breddningsperioder i andra deltagande företag eller organisationer. Traineerna får också en bred utbildning i personlig utveckling, kommunikation och grupputveckling parallellt med ett gränsöverskridande stadsutvecklingscase i toppklass. När programmet är avslutat övergår traineeanställningen i en ordinarie tjänst i hemmaföretaget/organisationen.

Just nu pågår den fjärde omgången av programmet och i september 2018 startar en femte omgång.

Kontaktperson på GR: Andréa Kihl