Nätverket för hållbart resande

Nätverket för hållbart resande startades 2012 utifrån ett uppdrag inom Västsvenska paketet. Uppdraget handlade om att skapa nya förutsättningar för hållbart resande i arbetsmarknadsregionen. Idag vänder sig nätverket till kommuner och organisationer i Västra Götaland och Halland.

Nätverkets uppgift är att

• kommunicera och sprida arbete som bidrar till fler hållbara resor
  • delta i projekt och aktiviteter
  • följa upp och sprida resultat från olika projekt

Nätverket för hållbart resande samordnas av GR men drivs av kompetens- och projektplattformen Hållbart resande väst samt arbetsgruppen Nya vägvanor.

I nätverket medverkar representanter från 28 kommuner från Västra Götaland och Halland. Även representanter från Hållbart resande väst, Hållbar utveckling Väst, Trafikverket och NTF Väst ingår i nätverket.

Länk till nätverkets låsta projektsida »

Anna Gustafsson

William Schotte

Göteborgsregionen (GR)

Göteborgsregionen (GR) består av 13 kommuner som har valt att jobba tillsammans. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och är storstadsregionens röst i Västsverige, bland mycket annat. I våra nätverk träffas politiker och tjänstepersoner för att utbyta erfarenheter, bolla idéer och besluta om gemensamma satsningar. Allt för att regionens en miljon invånare ska få ett så bra liv som möjligt.